Rabu, 18 November 2015

Aloe Vera - Anugerah Dari Alam Semulajadi Untuk Masalah Penghadaman

Aloe Vera - Anugerah Dari Alam Semulajadi Untuk Masalah Penghadaman

Aloe vera adalah hadiah alam semula jadi untuk mengubati pelbagai penyakit. Ia biasanya tumbuh di tempat-tempat yang mempunyai iklim kering. Kilang itu kelihatan seperti pokok kaktus. Daun tumbuhan ini mempunyai rasa pahit yang melindungi tumbuhan daripada ragut. Aloe mucilaginous Polisakarida (AMP) adalah ekstrak yang mempunyai semua kesan ubat-ubatan tumbuhan. Ekstrak ini adalah gabungan unsur-unsur pemakanan dan penting, mineral, vitamin, protein, asid amino, enzim dan bahan-bahan semula jadi lain yang dengan besar penting untuk badan manusia. Ia mempunyai komponen penting dalam mereka yang memerlukan badan manusia untuk metabolisme. Ia juga boleh digunakan sebagai makanan tambahan kerana sebab ini.

Selain daripada penggunaan yang tidak terkira banyaknya seperti pelepasan dari luka, parut dan selaran matahari, penyingkiran kelemumur dari kulit kepala, untuk mendapatkan rambut yang lebih baik dan tisu-tisu yang sihat, penghapusan stretch mark, pembangunan imuniti, bengkak pengurangan lain-lain, ia juga digunakan untuk pelbagai masalah penghadaman . Penyakit Crohn dan kolitis Ulcerative boleh diubati menggunakan produk ekstrak. Penyakit-penyakit ini menyebabkan keradangan pada dinding usus atau pada bahagian lain dari saluran penghadaman. Sensasi penyejukan dihasilkan oleh ekstrak dalam bentuk jus atau bentuk gel boleh memberi bantuan yang signifikan kepada gejala penyakit ini. Sebahagian daripada tanda-tanda yang penurunan mendadak berat badan, kehilangan tenaga, sembelit dan lain-lain

AMP menyebabkan penyingkiran bahan-bahan toksik yang mengurangkan penyerapan elemen-elemen penting dan nutrien daripada makanan. Pengeluaran yang berlebihan asid perut juga dikawal jika jus diambil. Perut disejukkan dengan pengambilan produk-produknya. Setiap sel dalam badan mendapat rangsangan tambahan tenaga jika produk itu digunakan.

Ia juga digunakan dalam rawatan kanser pada manusia, kucing dan anjing. Dari masa ke masa, lidah buaya digunakan untuk tujuan yang berbeza di seluruh dunia. Semasa di Jepun, ia digunakan untuk membuat yogurt dan Minuman, di Filipina ia digunakan untuk merawat masalah buah pinggang, jika diambil bersama-sama dengan susu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar