Rabu, 18 November 2015

Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi Selepas Akil baligh - The Langkah Mudah Anda Sudah Boleh Mengambil untuk menjadi lebih tinggi

Bagaimana untuk menjadi lebih tinggi Selepas Akil baligh - The Langkah Mudah Anda Sudah Boleh Mengambil untuk menjadi lebih tinggi

Adakah mungkin untuk menjadi lebih tinggi selepas akil baligh? Sudah tentu, ia tidak mustahil. Kami telah diajar bahawa proses pertumbuhan berhenti apabila kita mencapai usia 21. Walau bagaimanapun, masih ada cara dan latihan yang boleh kita lakukan untuk melanjutkan proses pertumbuhan supaya kita dapat mencapai potensi maksimum kami. Untuk menjadi lebih tinggi selepas akil baligh, seseorang itu perlu dimulakan secepat mungkin untuk menikmati faedah-faedah menjadi lebih tinggi. Pertama, anda perlu sedar daripada rutin makan anda dan tabiat makan. A berjaya "menjadi lebih tinggi" regimen tidak akan berfungsi jika anda tidak mematuhi proses kanan makan. Anda mesti mengambil minuman dan makanan yang kaya dengan asid amino, kalsium, dan protein yang penting. Tanpa nutrien yang betul dan asid amino, kadar kenaikan ketinggian akan berhenti.

Blok bangunan protein dan protein yang penting dalam proses pertumbuhan. Apabila anda makan makanan yang kaya dengan protein, anda membantu pembangunan dan kesediaan tulang, organ-organ, dan kumpulan-kumpulan otot anda. Bursa kalsium "sakit" bahan selular sebelumnya dan di dalam badan anda dengan tisu yang sihat dan segar. Manfaat kalsium yang terdapat dalam tisu, epidermis, tisu tulang, dan organ-organ dalaman. Makanan yang kaya dengan kalsium seperti produk tenusu dan tauhu. Kalsium adalah penting untuk kerja yang sepatutnya tisu otot seseorang dan pertumbuhan sihat tulang.

Ia juga penting untuk tidak mengabaikan pengambilan kalori anda. Jika anda ingin meningkatkan ketinggian anda, anda perlu menelan jumlah yang tepat kalori. Pengambilan kalori membantu dalam meningkatkan rizab tenaga anda, sekali gus membolehkan ketinggian anda meningkat.

Sekarang anda tahu betapa pentingnya makanan dan kalori penggunaan yang betul dalam pertumbuhan, anda juga perlu menyedari nilai latihan dalam proses ini. Dengan melakukan senaman regangan, anda merangsang pengeluaran hormon pertumbuhan dan, sudah tentu, meregangkan badan anda. Regangan badan membolehkan anda untuk memanjangkan tulang yang sebenar. Senaman yang boleh mempengaruhi pertumbuhan adalah sukan renang dan sprinting.

Ibu anda adalah betul dalam memberitahu anda untuk mendapatkan rehat yang cukup, yang mengeluarkan hormon manusia. Seorang dewasa memerlukan 8 jam tidur dan 9 hingga 10 jam untuk remaja dan kanak-kanak. Tambahan juga membantu dalam proses pertumbuhan.

Sekarang anda tahu ia adalah mungkin untuk menjadi lebih tinggi selepas akil baligh. Mengambil hati, anda tidak perlu digalakkan. Anda masih boleh berkembang secara semula jadi. Hanya ingat untuk mengikuti diet yang betul, mendapatkan rehat yang cukup, dan melakukan latihan-latihan regangan. Dalam masa, anda akan lebih yakin dengan inci ditambah kepada ketinggian anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar