Rabu, 18 November 2015

Latihan Qigong dan 4 Perkara Worth Fussing Tentang dalam Kehidupan

Latihan Qigong dan 4 Perkara Worth Fussing Tentang dalam Kehidupan

4 Perkara Worth Fussing Mengenai ...

Dalam pengenalan (bertajuk '? Bagaimana Rich') untuk bukunya 'How To Get Rich', Felix Dennis menulis:

"Cukup kaya untuk membeli hanya dua perkara selain dari kesihatan dan suka bernilai fussing kira-kira dalam kehidupan. Masa. Dan pilihan untuk tidak perlu berada di mana-mana tempat khusus kepada mana-mana hari tertentu melakukan apa-apa perkara tertentu untuk membayar sewa atau gadai janji. "

Felix Dennis seorang lelaki bernilai kira-kira $ 400-900000000 dolar AS menyatakan bahawa hanya 4 perkara bernilai fussing kira-kira dalam hidup adalah: Kesihatan, Cinta, Masa dan Kebebasan.

Anda mungkin tidak akan terkejut untuk mengetahui bahawa ini membuat saya berfikir tentang betapa cemerlang senaman qigong berada. Mari kita lihat cepat pada bagaimana qigong boleh membantu anda untuk mempunyai 4 perkara dalam kehidupan, bahawa seorang lelaki yang sangat kaya menganggap adalah satu-satunya 4 perkara bernilai fussing tentang.

Kesihatan - yang satu ini adalah jelas. Qigong adalah seni sengaja menguruskan badan anda tenaga penting untuk meningkatkan kesihatan, meningkatkan tenaga, meningkatkan umur panjang, membangunkan tenaga dalaman, memperbaiki minda dan memupuk semangat. Jadi bukan sahaja latihan qigong cemerlang untuk kesihatan fizikal, tetapi mereka juga cemerlang untuk kesihatan emosi, mental dan rohani anda.

Cinta - Ingat, anda perlu bermula dengan kasih sayang diri. Jika anda tidak sayang pada diri sendiri, ia benar-benar sukar untuk menerima cinta orang lain. Latihan Qigong membantu saya untuk datang kepada terma dengan siapa saya dan saya lihat ini diulang berkali-kali dalam pelajar saya sendiri. Qigong membantu anda untuk menyedari bahawa anda adalah unik. Bahawa hidup anda dan apa yang anda tawarkan dunia adalah berharga.

Latihan Qigong boleh membantu anda untuk menghargai apa yang anda ada. Dari pengalaman peribadi saya telah mendapati bahawa saya telah berkembang untuk menghargai hubungan saya ada. Dan adakah anda pernah melihat bagaimana apabila anda menghargai sesuatu, anda cenderung untuk membuat lebih daripada usaha untuk mengekalkannya? Apabila anda menghargai sesuatu atau seseorang, anda tidak membawa mereka untuk diberikan atau mengabaikan mereka.

Masa - Lupakan menghabiskan satu jam di gym 3 atau 4 kali seminggu. Lupakan perjalanan setengah jam di sana dan perjalanan setengah jam sekali lagi. Lupakan pergi ke gym selepas kerja, dan kemudian mendapatkan rumah tepat pada masanya untuk mendapatkan sesuatu untuk makan, menonton satu jam sampah di TV dan kemudian pergi ke tempat tidur. Lupakan mendapatkan rumah dari gym dan terlalu letih untuk bermain dengan anak-anak anda atau mempunyai perbualan yang hebat dengan pasangan anda. Lupakan membayar kekayaan dalam yuran keahlian gimnasium.

Lupakan semua bahawa jika anda mengamalkan senaman Qigong. 15 minit (atau 30 jika anda benar-benar berminat) sehari di dalam privasi rumah anda sendiri atau taman dapat menjimatkan sejumlah besar masa. Mari kita buat matematik:

Pergi ke gym, 4 kali seminggu = 4 jam di gimnasium, 4 jam perjalanan = 8 jam seminggu + yuran keahlian gimnasium anda.

Mengamalkan Qigong Latihan, 15 minit sehari = 7 hari X 15 minit = 1 jam 45 minit seminggu (atau 3.5 jam jika anda super berminat) + yuran keahlian sifar.

Itu adalah satu penjimatan sehingga 6 jam 15 minit seminggu dan apa yuran yang anda bayar keahlian gimnasium anda. Soalan yang anda perlu tanya diri anda adalah 'apa yang akan anda lakukan dengan masa tambahan dan wang yang anda simpan?

Freedom - Hidup ini lebih mudah apabila anda berasa baik - dari segi fizikal, emosi, mental dan rohani. Anda membuat keputusan yang lebih baik, anda membuat kesan yang lebih baik kepada orang-orang di sekeliling anda, anda menghasilkan kerja yang lebih baik, anda lebih kreatif dan menyeronokkan untuk bersama.

Latihan Qigong boleh memberi anda keberanian untuk meneroka jalan baru dan berfikir dengan cara yang berbeza. Semua yang membantu untuk meningkatkan peluang anda untuk: "tidak perlu berada di mana-mana tempat khusus kepada mana-mana hari tertentu melakukan apa-apa perkara tertentu untuk membayar sewa atau gadai janji.

Namun hakikat yang menyedihkan adalah bahawa begitu ramai yang pernah mendengar qigong, apatah lagi mengamalkannya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar