Rabu, 18 November 2015

Kuku Kulat Minyak Pemulihan Home - Adakah Mereka Sebenarnya Kerja?

Kuku Kulat Minyak Pemulihan Home - Adakah Mereka Sebenarnya Kerja?

Untuk berjuta-juta lelaki dan wanita, apa yang biasanya bermula sebagai tempat kecil putih atau kekuningan hanya di bawah hujung kuku jari kaki dengan cepat merebak ke kes penuh ditiup jangkitan kulat kuku hodoh dan kadang-kadang menyakitkan yang disebabkan oleh penumbuhan yg terlalu cepat yis dan kulat. Mujurlah, terdapat pelbagai pilihan untuk mempertimbangkan untuk merawat masalah ini degil termasuk tidak konvensional banyak rawatan minyak kulat kuku semakin popular. Tetapi, adalah remedi rumah seperti mereka yang benar-benar alternatif yang selamat dan berkesan?

Disebabkan oleh proliferasi kesan sampingan dari ubat-ubatan preskripsi, apatah ketidakberkesanan mereka dalam banyak kes, banyak juga dari orang-orang berjuta-juta yang mengalami kulat kuku jari kaki kini beralih kepada cara rawatan yang lain dengan harapan untuk sembuh. Selain persiapan menggunakan produk murah yang biasa ditemui dalam kabinet ubat seperti Vicks VapoRub atau di dapur seperti cuka putih biasa, menggunakan satu atau lebih daripada beberapa minyak pati untuk kulat kuku juga telah disebut-sebut oleh sesetengah pihak sebagai satu cara untuk merawat kulat kuku jari kaki .

Minyak Essential untuk Home Pemulihan Kulat Nail

Pelbagai minyak pati, yang merupakan pati tumbuh-tumbuhan dan bunga, termasuk pokok teh, lavender, dan minyak oregano adalah yang paling biasa digunakan untuk merawat kulat kuku. Teh minyak pokok, yang datang dari daun tumbuhan melaleuca alternifolia Australia, dianggap sebagai antara yang paling kuat daripada semua minyak pati anti-kulat dan ia juga dipercayai mempunyai ciri-ciri antiseptik.

Minyak Oregano juga dianggap mempunyai antikulat, antiseptik, anti-virus, dan ciri-ciri antibakteria dan minyak lavender digunakan bersama dengan minyak pokok teh untuk kesan penyembuhan. Minyak kelapa adalah satu lagi anti-kulat, anti-mikrob dan minyak anti-radang asas yang digunakan untuk merawat jangkitan kuku. Semua ini rawatan minyak kulat kuku jari kaki yang disapu pada kuku dan kulit sekitar dua atau tiga kali sehari dengan menggunakan bola kapas atau swab, atau terus dari penitis, meneruskan selama tiga hingga enam bulan.

A Lihatlah Rawatan kuku jari kaki konvensional Kulat

Walaupun tidak berbahaya dari segi kesannya terhadap kesihatan seseorang, kulat kuku jari kaki sudah pasti salah satu keadaan yang paling sukar untuk dirawat dengan jayanya. Pada masa ini, hanya terdapat beberapa ubat-ubatan preskripsi yang diluluskan oleh FDA untuk memilih dari untuk merawat kulat kuku. Lamisil adalah ubat oral yang ditetapkan untuk kulat kuku jari kaki yang telah dikaitkan dengan kesan sampingan yang serius seperti kerosakan hati dan juga masalah gastrousus dan juga ruam kulit. Lain-lain ubat anti-kulat juga boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan termasuk tekanan darah tinggi, muntah-muntah, cirit-birit, denyutan jantung tidak teratur, hilang selera makan, demam dan pening, hanya untuk menamakan beberapa.

Kebanyakan ubat-ubatan preskripsi topikal secara semula jadi mempunyai kesan sampingan yang kurang, tetapi kekangan yang timbul ialah bahawa mereka juga mempunyai kadar kejayaan yang lebih rendah dalam merawat kulat kuku jari kaki dan mesti digunakan awal untuk turut berkesan sama sekali.

Walaupun kekurangan bukti saintifik, atau kelulusan daripada FDA, datang dakwaan bahawa rawatan minyak kulat kuku benar-benar melakukan kerja. Adakah tuntutan hanya gembar-gembur atau adakah ubat-ubatan ini rumah benar-benar mengatasi apa moden perubatan mengesyorkan?

Kebaikan dan Keburukan Menggunakan kuku Rawatan Kulat Minyak

Dengan menggunakan kaedah semula jadi seperti minyak rawatan kulat kuku untuk mengubati jangkitan kulat pastinya pilihan yang menarik berdasarkan kesan-kesan sampingan utama daripada ubat-ubatan preskripsi. Menurut mereka yang bersumpah dengan keberkesanan mereka, di samping menyebabkan tiada kesan sampingan yang serius kecuali ruam sekali-sekala, minyak pati yang agak murah, sekurang-kurangnya secara individu, dan juga mudah untuk mencari.

Walau bagaimanapun, walaupun tuntutan oleh bernama dan tidak dikenali di Internet yang minyak penting untuk kulat kuku seperti minyak pokok teh telah sembuh jangkitan mereka, ada orang lain yang tidak terkira banyaknya yang telah membangunkan reaksi kulit termasuk ruam dan lepuh selepas menggunakan minyak yang sama. Dan lain-lain masih yang melaporkan sekali tidak ada reaksi, termasuk tiada peningkatan atau pengurangan kulat pada kuku kaki walaupun dengan setia, permohonan setiap hari.

Menggunakan minyak pati untuk kulat kuku juga boleh mahal dalam jangka masa panjang semata-mata kerana bulan banyak rawatan itu mesti ditadbir. Jumlah semata-mata masa yang diperlukan sebelum ia diketahui jika rawatan adalah berkesan atau tidak merupakan satu lagi kelemahan yang perlu dipertimbangkan untuk menggunakan ubat minyak kulat kuku jari kaki.

Dan, yang lebih penting, persoalan sama ada atau tidak minyak pati adalah lebih selamat untuk kegunaan topikal berat berat di fikiran ramai. Teh minyak pokok khususnya adalah dalam bahaya yang diharamkan sepenuhnya di Eropah selepas ujian klinikal menyebabkan ruam kulit yang serius dan alahan. Ahli-ahli sains di Amerika Syarikat percaya minyak mungkin mempunyai hormon seperti kesan dalam kanak-kanak lelaki yang membawa kepada keadaan yang dikenali sebagai gynecomastia, atau pertumbuhan payudara.

Kerana masalah biasa kulat kuku jari kaki boleh menjadi begitu sukar untuk dirawat ia amat penting untuk mendidik diri sendiri secara menyeluruh pada semua pilihan rawatan yang pelbagai. Ini termasuk yang melibatkan perubatan konvensional dan juga penawar alternatif menggunakan minyak kulat kuku sebelum melabur kedua-dua masa dan wang dalam sesuatu yang semata-mata tidak mungkin bekerja walaupun semua usaha anda yang terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar